Menu

Aktywność Fizyczna i Odchudzanie

Aby w ogóle warzyć o zgubieniu nadprogramowych kilogramów, trzeba postawić nie tylko na dobrze zbilansowaną dietę, ale także ćwiczenia fizyczne. Bez ćwiczeń nie należy spodziewać się spektakularnych efektów. Co więcej, nawet jeśli bez dawki ruchu uda się nieco schudnąć, to trzeba liczyć się z tym , że skóra straci jędrność, a odchudzanie skutkować będzie tak naprawdę gorszym wyglądem. Odchudzanie musi być więc połączone z aktywnością ruchową. To jedyna droga do tego, aby cieszyć się lepszym zdrowiem, znacznie mniejszą wagą, a jednocześnie doskonałym wyglądem.

Tanie i skuteczne tabletki na odchudzanie – Ranking Produktów

Co się stanie, kiedy zrezygnujemy z aktywności fizycznej podczas odchudzania?
Rezygnacja z aktywności ruchowej podczas walki o szczuplejszą sylwetkę to przede wszystkim ryzyko, że po zakończeniu stosowania diety szybko wystąpi efekt jojo. Do tego dochodzi utrata masy mięśniowej, co skutkuje zdecydowanie gorszym wyglądem. Pojawić mogą się również takie problemy, jak zastój wagi, spadek nastroju, a wreszcie mniejszy zapał do odchudzania. Warto pamiętać, że aktywność ruchowa wiąże się ze zwiększonym wytwarzaniem endorfin , czyli tak zwanych hormonów szczęścia. Kiedy więc regularnie się ruszamy, mamy lepszy nastrój, a w efekcie lepiej się czujemy. Poza tym łatwiej zgubić zbędne kilogramy, gdy ćwiczymy.

Deficyt kalorii sposobem na szybsze efekty
Godzina treningu o umiarkowanej intensywności to spalone mniej więcej trzysta kalorii, czyli tyle, ile nasz organizm dostanie, kiedy zjemy niewielki posiłek. Jeżeli postawimy na dużo bardziej wymagającą dyscyplinę, organizm spali nawet blisko tysiąc kalorii. Codzienna aktywność ruchowa sprawia, że dużo łatwiej jest utrzymać ujemny bilans energetyczny. A tylko wtedy można myśleć o zgubieniu chociaż kilku nadprogramowych kilogramów.

Kształtowanie mięśni
Mięśnie rozwijają się tylko podczas aktywności fizycznej. Tylko wtedy możemy także myśleć o tym, że nasze ciało – mimo zmniejszenia wagi– będzie nadal jędrne i estetyczne. Warto pamiętać jednocześnie, że to tkanka mięśniowa spala największą ilość kalorii wówczas, gdy odpoczywamy. Dlatego należy zatroszczyć się o to, by była ona nieustannie rozbudowywana. Jeśli nie będziemy regularnie się ruszać, a dieta będzie uboga w witaminy oraz minerały, w krótkim czasie zauważymy wyraźnie zmniejszenie tkanki mięśniowej. Ubytek mięśni to nie tylko pogorszenie wyglądu, ale także wyraźne osłabienie kości. A to może przełożyć się na poważne problemy ze zdrowiem.

Dodaj komentarz